Al vaker gemasseerd en het gevoel dat het allemaal wel wat steviger mag? Het gevoel dat spieren erg stram en strak aanvoelen, misschien wel verkleefd?

Kijk je wel eens in de spiegel en vind je dat de huid er wel strakker uit mag zien?

Dan is Cupping wat voor jou. Met speciaal ontworpen zachte en harde siliconen vacuüm zuigende cups geeft A Nous Massagepraktijk de behandeling. Dit geeft een therapeutische sensatie en een stimulerende werking van de huid en de onderliggende weefsels. Dit kan ook in combinatie met ijs. Ik gebruik de Cupping cups van Bellabaci en de producten zijn ook bij A Nous Massagepraktijk verkrijgbaar.

Nieuwsgierig geworden? Bel of app en kijk wanneer jouw behandeling start.

Cupping massage
De Cupping massage is zonder bloeduitstortingen zoals bij de traditionele Cupping therapie. Laat ik de cups staan dan krijg je natuurlijk wel deze “Cup Kiss”. Deze massage wordt gedaan met behulp van siliconen vacuüm cups. Door in het midden van de cup te knijpen en op de huid te plaatsen ontstaat er in de cup een vacuüm wanneer deze langzaam wordt los gelaten. Door de cups in een bepaalde volgorde te verplaatsen is er een nieuwe succesvolle behandeling ontwikkeld. Deze nieuwe behandeling heeft een ontspannende en helende werking. Het maakt verklevingen los, het voert afvalstoffen en vocht af en brengt zuurstofrijk bloed naar stagnerende spieren en de huid. Deze behandeling is in vele massages te integreren.

De Cup Kiss wordt alleen veroorzaakt als je de cup laat staan of als je een super gevoelige huid of veel stagnatie hebt. Ontstaat er een vermeerdering van de hoeveelheid bloed (inflammatie), dit is geen blauwe plek.

Omdat je een plaatselijke natuurlijke ontstekingsreactie veroorzaakt, wordt het immuunsysteem gestimuleerd waardoor er witte bloedcellen naar het gebied getransporteerd wordt om het weefsel te herstellen.

Waar sprake is van stagnatie van bloed, lymfe, energie en cellulaire afval in het lichaam, zal Cupping sporen achterlaten. Dit komt omdat de stagnatie is verplaatst van de diepere weefsellagen naar de oppervlakte, waardoor vers zuurstofrijk bloed, glucose, mineralen en hormonen naar de onderliggende weefsels wordt verplaatst. Het zelf genezend vermogen van het lichaam wordt in werking gezet.

De kleur en het patroon van de cup kiss zegt iets over de stagnatie in dat gebied, het kan variëren van een fel rood tot donker paars. Meestal duurt het 3-7 dagen. Bij hele erge stagnatie soms twee weken. Als er geen stagnatie aanwezig is, zal er slechts een licht roze plek te zien zijn, welke in een paar minuten tot een paar uur verdwijnt. Plaatsen waar sprake is van oud trauma of letsel kan meerdere behandelingen vereisen om de stagnatie te verwijderen.

In de vervolg behandelingen zullen de plekken niet zo ernstig meer zijn als de ziekteverwekkers systematisch verwijderd wordt uit het lichaam.

Cliënten die de Cupping massage ervaren, omschrijven de massage als verlichtend, ontspannend, soms wat gevoelig maar daar heeft men ook vaak klachten. Men voelt tintelingen en het geeft een diepe warmte zelfs na de behandeling. Als je met de cups masseert komen er geen plekken, maar kan het behandelende gebied rood worden door de stimulatie.

Belangrijk is om te weten dat er indicaties en contra-indicaties zijn. Indicaties is wanneer je wel Cupping mag toepassen en contra-indicaties is wanneer je geen Cupping mag toepassen.

LET OP:

Cupping therapie vervangt geen enkele medische behandeling. Stop niet met medicatie en vraag altijd aan uw behandelaar of deze massage veilig voor u is en geen kwaad doet bij een andere behandeling. Veiligheid voor alles. Het gaat om uw gezondheid en uw welzijn. Neem ook altijd eerst contact op met u huisarts of behandelend arts.

Wat kun je behandelen met de Cupping cups

Indicaties

Vermoeide, pijnlijke en overbelaste spieren   Verlies van elasticiteit van de huid
  Fibromyalgie   Kleine spataderen (zgn. spinnetjes)
  Pijn (algemeen of reumatische klachten/gewrichten)   Regulering van het autonome zenuwstelsel
  Cellulite   Ischias
  Migraine of hoofpijn   Slapeloosheid en stress
  Buikklachten c.q. darmklachten   Verminderde energie
  Vochtretentie, oedeem en lymfe stagnatie   Onvruchtbaarheid
  Ontgiften   Striae en littekenweefsel
  Artritis   Verkoudheid en griep
  Rug en gewrichtspijn   Hoest/astma (geeft verlichting bij taaislijmziekte)
  Na borstkanker oedeemtherapie (wel onder begeleiding van huidtherapeut)   Fibrosis (wel onder begeleiding huidtherapeut

Wanneer je geen Cupping mag toepassen

Contra-indicaties

Hernia (wel onder begeleiding fysio)   Levercirrose of geschiedenis hiervan
  Zwangerschap   Hartziekte of geschiedenis hiervan
  Kanker (minimaal remissie van 5 jaar)   Ongecontroleerde hoge bloeddruk
  Bloedziekten   Diabetici 1
  Beschadigde open huid   Energie tekort
  Spataderen (wel erom heen)   Bloed verdunnende medicijnen, Ascal is geen probleem.
  Flebitis   Rosacea en acne wel evt. nek of waar geen acne zit om af te voeren.
  Nierfalen of geschiedenis ervan   Permanente fillers (gezicht)

Vit-Ice®

TOEPASSINGEN BIJ DE SPORT

* Ondersteunt het Myofasciaal pijnsyndroom (MPS) en de Repetitive Strain Injuries (RSI) behandeling.
* Verlaagt het melkzuur niveau in de spieren.
* Vermindert zwelling en blauwe plekken.
* Vermindert verlate spierpijn (DOMS) en ontsteking.
* Ondersteunt Laterale epicondylitis (tennis elleboog), Mediale Epicondylitis (golf elleboog), Fasciitis Plantaris (hielspoor, peesplaat ontsteking), GTPS (Trochanter Bursitis) behandelingen.
* Helpt bij heup- en knie pijn veroorzaakt door degeneratieve gewrichtsaandoeningen.